Tossa selailin Joonaksen blogia ja sain vahan kuvaa millanen oikea blogi oikeasti on. En oikein osaa kirjottaa asioita tiivistettyna, joten jos vaikka aloitan nyt kirjottaan sillain etta kerron mita pivittain tapahtuu, keta tapaan jne. Tata vois ajatella vaikka vahan niinkun paivakirjaa, koska en todellakaan muista viikkoo kauemmas, joten olis kiva sitten kotiin tullessani lueskella, etta mihin se vuosi oikein vierahti. onpas internetti eriskummallinen keksinto. :)

No sanotaanpa vaikka etta alotetaan viime lauantaista, eli viikko sitten. Olin paivalla ystavani Annan kotona, otettiin vaan arskaa sen uima-altaalla, kun oli niin hieno, kaunis, lammin aurinkoinen, (ja ensimmainen laatuaan tanne saavuttuani) paiva. Kavin kampaajalla laittaan hiuksiin jonkin sortin kiharoita ja Tom tuli hakeen mut Annalta ja me lahettiin ajaan kohti Darling Harbouria. Siella oli siis mun veljen poikakoulun social juhlat, jollasissa olin noin kuukausi sitten. Lainasin yhelta kaverilta pukua kun oon niin pihi etten viitti joka jembaloihin ostaa uusia ratteja. Joka tapauksessa, juhlat oli sellasessa tosi kivassa ravintolassa, jossa kaikkien oletusteni vastaisesti ei ollutkaan ruokaa, joten paivan huomaamatta tapahtuneen paastoamiseni takia olin nalkainen. Mutta se unohtu akkia kun tanssittiin koko ilta ja lahettiin yolla taksilla jatkoille. Siella tapahtu jos jonkinmoista ja tulin kotiin joskus kahden kolmen valissa muistaakseni. Aamulla olikin sitten riipaiseva heratys ennen kello seitsemaa, kun Paul tuli hakemaan mut rotary hommeliin ja ajettiin sinne noin tunti. Olin melko heikossa hapessa ja vasynyt edellisesta illasta, joten jutut oli sen mukasia. Paiva oli ihan onnistunut kun tapasin kaikki inboundsit ja outboundsit, joka meinaa kaikkia vaihtareita jotka majailee Sydneyssa ja kaikkia vaihtareita jotka lahtee tammikuussa vaihtoon. Tapasin myos tulevan host aitini ja veljeni, en tosin kerinnyt jaamaan kauaksi aikaa rupatteleen, mut oli kiva silti nahda millaseen rotanloukkuun joudun seuraavaksi. Tapasin myos tallasen kivan pojan joka lahtee ruotsiin vaihtoon ja sovittiin etta tavataan uudestaan kun tultiin niin hyvin juttuun. Illalla olin kun zombi enka uhrannut ajatustakaan seuraavan paivan matikan koetta varten.

Maanantaina tein matikan kokeen (viime viikolla oli enkku ja joku muu, unohdin jo), niin meilla tosiaan on nyt koeviikko. Moni tietaa kuinka paljon uhraan aikaani kokeisiin suomessa, joten voitte varmaan kuvitella kuinka paljon edes ajattelen uhraavani aikaa taalla, kun silla numerolla siina todistuspaperissa ei oo minkaan nakosta arvoo suomen opiskeluja ajatellen. Eli oon tosi tosi onnellinen kun meilla on koeviikko, koska mulla on 5 vapaapaivaa. ainoo huono puoli on etta kaikki kaverit on ihan stressaantuneita ja karttysia, eika lahde viikonloppuna ulos kun ne lukee. Maanantaina kokeen jalkeen menin claren ja kimin kans kaupungille syomaan lounasta hyde parkiin, tulin kotiin ja illalla taisin olla annan kans ja kayda lenkilla. On se kumma kuinka nopeesti tallaset asiat unohtuu. No kuitenkin, tiistaina sitten kavin aamulenkilla ja menin annalle (yllatys) hengaan vahaks aikaa uima-altaalle ku oli niin kiva aurinkopaiva. Ja siita jatkoin matkaani kaupunkiin ja tapasin tan Jack nimisen ruotsiinlahtijan. Se asuu sydneyn korkeimmassa (ja veikkaan myos etta yhdessa kalleimmista) pilvenpiirtajista, ja sen kamppa oli vaatimattomasti 66:ssa kerroksessa. Siella oli myos uima-allas ja SAUNA! joten uiskentelin vahan aikaa pojan kans ja mentiin saunoon. se oli kylla aika rakanen sahkosauna, mut kylla hien sai pintaan, en oo kayny saunassa yli kahteen kuukauteen. Ja tulin illalla sopivasti kotiin illalliselle, kun Lucy (hostaiti) tuli takasin Japanin maalta ja mun 'sisko' tuli miehensa kans myos syomaan. Niin unohdin muuten kertoa etta kun lauantaina jatin tarkotuksella tomin autoon mun rantakassin mika mulla oli annalla mukana (jossa oli mun lempibikinit, futisshortsit, rantamekko, kaks paitaa, joshilta saama lippa, uus shampoo ja hoitoaine JOISTA MAKSOIN MANSIKOITA, body lotion sun muuta mita en viittiny kantaa sinne pippaloihin), niin tom anto sen maanantaina robinille koulussa ja se RYOKALE MENI JA JATTI MUN KASSIN BUSSIIN!! oon nyt nelja paivaa soitellu kaiken maailman lost and found numeroihin ympari sydneyta (joissa ei ole mukavia ihmisia toissa) ja yrittany tavottaa mun kassia. hitsin pimpulat kun harmittaa, siina meni osa mun vahaisista vaatteista. tiedan etta tassa vaiheessa aiti sanoo etta 'VAHAISISTA?!', mutta mulla tosiaan on melko heikko vaatetilanne taalla, kun sain tuoda vaan 20 kiloo tavaraa, joista noin 8 oli vaatteita. eli olen hyvin hyvin vihainen.. :(

no, keskiviikkona mulla oli vapaapaiva ja sain nukkua pitkaan. kun vihdoin paasin ylos ja aamulenkille, niin aurinko oli jo ehtinyt menna pilveen. jotenka oli hyva paiva lahtea kaupunkiin. tapasin siella tuukkasen pauliinan, jennin kaverin vammalasta ja sain puhua palpattaa suomea niin paljon kun sylki suuhun toi pari tuntia. illalla robinin tyttoystava, robinin kaveri ja sen tyttoystava tuli meille, lainattin leffa ja syotiin thai ruokaa. oli vahan ulkopuolinen olo viidentena pyorana, joten leffan jalkeen alistuin istuun keittiossa lukemassa who-lehtea, kun naa pari nuortaparia oli taalla ja teki luoja ties mita. onneks lucy ja richard tuli kotiin ja pelasti mut pinteesta. eilen, eli torstaina mulla oli pari koetta. aamulla oli modern history, joka meni pain prinkkalaa(hehe, kuka on nahnyt muumipeikko ja pyrstotahden :)), ja iltapaivalla tein fysiikan kokeen. voin sanoo etta kylla tulee oleen opettajilla melko hauskaa kun ne yrittaa saada selvaa mun vakerryksista. koulun jalkeen nain myos miettisen eeron, joka on sydneyn lahella myoskin vaihdossa. eero on meidan koulusta tampereelta. sillakaan ei toi suomen kielen puhuminen ollu aluks oikein hallussa, mut kylla se siita lahti kun kilpaa kerrottiin molempien kuulumiset. illemmalla se robinin kaverin tyttoystava rebecca tuli meille ja meilla oli tosi hauskaa, se on aivan loistava persoona. myos lucyn brittilainen, arsyttava!!, serkku tuli kylaan, ja harmikseni naa feidas mut sen kans parvekkeelle varmaan puoleks tunnisk kahdestaan ja yritin saada aikaan jotain keskustelun tynkaa. oli tosi hankalaa saada sita avaan suutansa, niin valttyakseni nololta hiljaisuudelta, tapani mukaan puhuin enemman kun laki sallii ja nyt se tietaa kaikki aitin ja isankin nuoruusvuosien villeimmat tarinat. onneks se sano yhtakkia, et nyt pitaa tehda puhelu enklantiin ja se katos johonkin. fiuf! haha, ei se oikeesti ollut niin kamala, mut se vaan ei osannu olla kiinnostava. kaveri oli 36-vuotias, hyvannakonen triathlonisti englannista, mutta EI TYKANNY JALKAPALLOSTA?? siis ihan popipaa. se oli myos ex opettaja, mut tolla asenteella en yhtaan ihmettele et miks ne teinit kavi niin kovasti hermoille. katottiin illalla leffa rebecan ja robinin kans ja se oli niin kiinnostava etta nukahdin. niinkun melkein jokaseen leffaan minka robin on valinnu :D

tanaan olin vapaapaiva, mut menin aamulla rotarykokoukseen ilamn richardia, (se feidas mut jo toista kertaa) ja mulla oli tosi hauskaa! naitten rotarykokoukset kestaa onneks vaan tunnin, ja ne on aina perjantaiaamusin satamassa lautalla ihan oopperatalon ja sillan vieressa. kaikki valittaa kateellisena, et mulle siunaantu koko tienoon paras rotaryklubi ja sita se onkin. menin kokouksen jalkeen viela niitten ukkeleitten kans kahveelle laheiseen kuppilaan ja siina istuin yli kaks tuntia kun en huomannu kuinka kello kavi. juttelin sellasen about 36 vuotiaan naisen kans, jolla oli vauvva mukana, siis rotaryjen jasen sekin. se oli tosi muikee tati, poliisi, eika mikaan tavallinen poliisi, vaan sellanen mita nahdaan telkkarissa, vahan niinkun csi ssa, mut viela coolimpi. se kerto kaikkia pankkiryosto juttuja samalla kun viihdytti 16 kuukautistansa lastansa ankkakasinukella. voitte varmaan kuvitella mika multitask nainen!! vahan niinkun richardin sisko, jolla on nelja lasta, vanhin on 7, yks 3 ja 2 vuotiaat kaksoset. ja tamapa nainen pyorittaa omaa bisnesta samalla kun muksuja riittaa joka silmalle ja korvalle. ja se on viela aivan tosi hauska, ja lapset on niin sulosia ja niin kauniita. vetaa melkein vertoja mun vauvakuville :) hehe, jokes. nain illalla taas pauliinan ja poikeesin sen backpackers hostelilla pikaseen ja mentiin kaymaan kaupungissa, sen mielenkiintosten kamppakavereitten kans. tulin just kotiin ja istahdin koneen aareen kirjottaan jotain mita nyt sattu tuleen viimesesta viikosta mieleen. siina se oli paapiirteittain, ja koitan tasta lahtien ottaa joonaksesta mallia ja kirjottaa ainakin kerran viikossa. meen nyt laskemaan lampaita, huomenna on piiiitka paiva edessa. adios!! :)